Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ. Το πλοίο που δεν βυθίστηκε ποτέ.

Επίσημα σε αυτή τη φωτογραφία της 2ας Μαρτίου 1912 βλέπουμε το Ολύμπικ (αριστερά) και τον Τιτανικό (δεξιά) στο ναυπηγείο, λίγες μέρες πριν το παρθενικό ταξίδι του Τιτανικού.
Το παρθενικό ταξίδι του "Τιτανικού" είχε αρχικά σχεδιαστεί να γίνει στις 20 Μαρτίου του 1912. Έξι μήνες νωρίτερα, στις 20 Σεπτεμβρίου 1911, το δίδυμο πλοίο του "Τιτανικού", που είχε το όνομα "Ολύμπικ" και ανήκε επίσης στην WhiteStar Lines, συγκρούστηκε με βρετανικό πολεμικό πλοίο με αποτέλεσμα να υποστεί σημαντικές ζημιές. Παρά την σφοδρή σύγκρουση το πλοίο δεν βυθίστηκε αλλά κατάφερε να φτάσει στο λιμάνι του Southampton. Το τραγικό για τους πλοιοκτήτες ήταν ότι το "Ολύμπικ" ήταν ανασφάλιστο και η ζημιά δυσβάσταχτη για τα οικονομικά τους.

Με τον "Τιτανικό" να βρίσκετε ακόμη στο ναυπηγείο και το "Ολύμπικ" ανασφάλιστο, η πλοιοκτήτρια εταιρεία βρισκότανε πλέον στα πρόθυρα της καταστροφής! Όταν το "Ολύμπικ" επέστρεψε στα ναυπηγεία Harland & Wolf στο Belfast για επισκευές, οι ιθύνοντες της εταιρείας εμπνεύστηκαν το "σατανικό σχέδιο" που θα τους έσωζε από την οικονομική κατάρρευση:αφού ανακοίνωναν ότι το πολυαναμενόμενο παρθενικό ταξίδι του "Τιτανικού" θα καθυστερούσε για λίγες ημέρες ώστε να κερδίσουν χρόνο, στην συνέχεια θα επισκεύαζαν το "Ολύμπικ" και θα το μετονόμαζαν σε "Τιτανικό". Έτσι τα δύο πανομοιότυπα πλοία θα άφηναν τους χώρους του ναυπηγείου με διαφορετικά ονόματα. Μετά οι πλοιοκτήτες θα φρόντιζαν ώστε ο, ασφαλισμένος για πολλά εκατομμύρια "Τιτανικός", που στην πραγματικότητα θα ήταν το "δίδυμο" πλοίο "Ολυμπικ", κατά το παρθενικό ταξίδι, να έχει μια μικρή σύγκρουση. Η σύγκρουση θα ήταν ελεγχόμενη ώστε να μην κινδυνεύσει κανείς και η White Star Lines θα εισέπρατε τα ασφάλιστρα.
Τα χαρακτηριστικά σκαλιά που βλέπετε δεν
είναι από τον Τιτανικό, αλλά από το Ολύμπικ. 
Τα πλοία ήταν ακριβώς παρόμοια
και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Για να είναι σίγουροι πως όλα θα πάνε καλά οι άνθρωποι της εταιρείας θα έβαζαν ένα ακόμη πλοίο τους να παρακολουθεί διακριτικά από απόσταση τον "Τιτανικό-Ολύμπικ" και σε περίπτωση ανάγκης να πλησιάσει, να βοηθήσει στην εκκένωση και να ρυμουλκύσει το κρουαζιερόπλοιο με ασφάλεια στην Νέα Υόρκη. Στην συνέχεια θα επισκεύαζαν το πλοίο, θα του ξαναέδιναν το πραγματικό του όνομα ενώ θα είχαν στην διάθεση τους και τον αληθινό "Τιτανικό"!!

Στις 10 Απριλίου 1912 - με καθυστέρηση είκοσι ημερών από την ημερομηνία που αρχικά είχε ανακοινωθεί- δεν σάλπαρε για το μοιραίο ταξίδι του ο "Τιτανικός", αλλά το επισκευασμένο και ξαναβαφτισμένο "Ολύμπικ"- το "δίδυμο" πλοίο του "Τιτανικού" που ήταν πανομοιότυπο τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
Κατ' επέκταση τα μεσάνυχτα της 14ης προς 15ης Απριλίου το πλοίο που συγκρούστηκε και οδήγησε στον θάνατο 1.523 ανθρώπους δεν ήταν ο θρυλικός "Τιτανικος" αλλά το ολόιδιο πλοίο της εταιρείας White Star. 

Ο συγγραφέας Gardiner μάλιστα προχώρησε ακόμη πιο πέρα υποστηρίζοντας ότι ο δήθεν Τιτανικός δεν συγκρούστηκε με παγόβουνο, αλλά με ένα από τα πλοία που τον ακολουθούσαν, όταν αυτό για άγνωστους λόγους πλησίασε πολύ κοντά του με σβηστά φώτα. Κατά τον συγγραφέα αυτός είναι και ο λόγος που οι αυτόπτες μάρτυρες μιλούν για "παγόβουνο που εμφανίστηκε ξαφνικά μπροστά στο πλοίο". Όπως γίνεται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις η άποψη του Gardiner, αμφισβητήθηκε έντονα, χαρακτηρίστηκε "αστεία" και απαξιώθηκε.

Το πλήρωμα του πλοίου "Californian" που έπλεε στην περιοχή, υποστηρίζει ακριβώς το ίδιο: λίγο πριν ο "Τιτανικός" εκπέμψει "sos" είδαν καθαρά ένα πλοίο στην ίδια θαλάσσια περιοχή αλλά από το μέγεθος του συμπέραναν ότι δεν ήταν ο "Τιτανικός". Η περίπτωση βεβαίως του πλοίου Californian είναι ένα σκοτεινό σημείο στην ιστορία του "Τιτανικου" όμως η συγκεκριμένη μαρτυρία θεωρείται αξιόπιστη αφού συμπίπτει με αυτή των διασωθέντων. 

Όποιο από τα δύο πλοία κι αν βυθίστηκε στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού την νύχτα της 14ης Απριλίου 1914, το άλλο παρέμεινε άθικτο. Είτε αυτός ήταν ο αληθινός "Τιτανικός", είτε όχι, το πλοίο που έφερε το όνομα "Olympic" ήταν ολόιδιο με αυτό που ναυάγησε, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Και η απορία που προκύπτει είναι τι απέγινε άραγε αυτό το κρουαζιερόπλοιο.Το ενδιαφέρον του κόσμου για τον "Τιτανικό" είναι τόσο έντονο 100 χρόνια μετά που η ύπαρξη έστω ενός "δίδυμου" πλοίου θα αποτελούσε πόλο έλξης εκατομμυρίων επισκεπτών από όλον τον κόσμο. Δυστυχώς όμως η White Star Lines είχε άλλη άποψη. 
Το Ολύμπικ (ο Τιτανικός δηλαδή) το 1935, λίγο πριν
τη μετατροπή του σε παλιοσίδερα. (αριστερό πλοίο)

Μετά το μοιραίο ναυάγιο, το "Olympic" (Τιτανικός δηλαδή) συνέχισε κανονικά τα δρομολόγια του. Στον Α΄ παγκόσμιο πόλεμο επιτάχθηκε για να μεταφέρει Αμερικανούς και Αυστραλούς στρατιώτες στην πρώτη γραμμή με το κωδικό όνομα Τ2810. Μετά την λήξη του πολέμου το 1918 και μέχρι το 1934 το "δίδυμο" του "Τιτανικού" ξανάγινε κρουαζιερόπλοιο υπερατλαντικών ταξιδιών. 'Οταν η πλοιοκτήτρια εταιρεία κατέρρευσε οικονομικά και εξαγοράστηκε, οι νέοι ιδιοκτήτες πούλησαν το πλοίο για παλιοσίδερα έναντι του ποσού των 100.000 δολαρίων. Έτσι στις 11 Οκτωβρίου 1935 το πλοίο - που για κάποιους ήταν ο ίδιος ο "Τιτανικός", με το όνομα "Ολυμπικ", οδηγήθηκε στην Thomas Ward Company στην Σκωτία. Αμέσως μετά το πλοίο που θα μπορούσε να είναι το δημοφιλέστερο μουσείο του κόσμου, παραδόθηκε στην μανία των ειδικών μηχανημάτων και μεταβλήθηκε σε παλιοσίδερα. Μαζί του χάθηκε κάθε ελπίδα να μάθουμε εάν το "Ολύμπικ" ήταν ή όχι ο "Τιτανικός".
                          

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου